19. srpna 2015
Kdy byste měli začít uvažovat o tom, že si najmete nebo změníte externí účetní nebo účetní firmu?
Podzim je ideálním časem uvažovat o změně.
Asi každý podnikatel ať už právnická či fyzická osoba (OSVČ) se dříve či později dostane do situace, kdy musí řešit, zda sám zvládne vést své účetnictví, nebo si bude muset najmout někoho externě.
Ti, kteří se tomu nevyhnou, spadají do následujících kategorií, které ze zákona musí vést účetnictví.
• Jste právnická osoba? Založili jste si např. s.r.o, a.s. či jiný druh obchodní společnosti? – Tím pádem máte ze zákona povinnost vést účetnictví, již od počátku svého podnikání.
• Jste fyzická osoba (OSVČ) zapsaná v obchodním rejstříku? Ze zákona je Vaší povinnosti se zapsat do obchodního rejstříku, pokud výše Vašich výnosů nebo příjmů snížených o daň z přidané hodnoty, je-li součástí výnosů nebo příjmů, dosáhla nebo přesáhla za 2 po sobě jdoucích účetních obdobích částku v průměru 120 mil. Kč.
• Jste fyzická osoba (OSVČ) a Váš obrat dle zákona o dani z přidané hodnoty, přesáhl za předcházející kalendářní rok částku 25 mil. Kč.
• Jste cizinec? Zahraniční osoba, podnikáte na území České Republiky nebo provozujete jinou činnost dle zvláštních právních předpisů?
Vést účetnictví může ale každá fyzická osoba na základě svého dobrovolného rozhodnutí. Musí tak učinit buď ihned po zahájení své činnosti, nebo od 1. ledna následujícího roku. Během roku není možné přejít z daňové evidence na účetnictví.
Kromě těch, kteří mají povinnost vést své účetnictví ze zákona, jsou i podnikatelé (jak právnické tak fyzické osoby), kteří zvažují jak řešit vedení účetnictví. V jaké situaci můžete být? Řekněme si alespoň ty základní důvody, proč přenechat starost o účetnictví třeba nám.
• Přemýšlím o podnikání, mám zajímavý podnikatelský plán, ale obávám se z toho administrativního martýria kolem a nevím, jak to chodí s daněmi ani v účetnictví. Nejčastěji se jedná o tzv. maminkatelky, studenty a také např. osoby starší 50+, kteří se rozhodnout podnikat, protože nemohou najít v regionu zaměstnání.
• Stále se něco mění, zákon o účetnictví, daně, každý rok je všechno jinak. Já jako podnikatel nemám čas ani možnost sledovat všechny tyto změny natož je zavádět.
• Mám externí účetní nebo účetní firmu, ale nejsem spokojen s jejich službami.
• Vede se mi dobře a chci přijmout nové spolupracovníky. Nevím jak na jejich mzdy.
• Bude se mě týkat plánovaná elektronická evidence tržeb (EET).
Podzim je ideálním časem zamyslet se, zda jsem spokojen se současným stavem služeb, které dostávám, nebo mi stojí zato podívat se v okolí po jiném možném dodavateli. Ideálním časem měnit účetní firmu je právě ke konci roku. Rozhodnout o změně byste se měli začít nyní.
Co Vám dokážeme nabídnout navíc?
Chcete se nezávazně pobavit o možnostech spolupráce? Rádi se s Vámi sejdeme a probereme Vaši situaci i představy do budoucna.
Specializujeme se zejména na kvalitní vedení a zpracování účetní a mzdové agendy na míru šité našim klientům. Pomůžeme Vám rovněž v oblasti personalistiky, poskytování poradenských a vzdělávacích činností. Zaměřujeme se hlavně na malé a střední podniky a také živnostníky v regionu.
sídlo: V Břízách 532, 280 02 Kolín
kancelář: Sokolská 1095, 280 02 Kolín
+420 602 500 393
roman.kral@ladera.cz